Det tror jeg på…

august 26, 2010

Det vrimler med forskellige nye tendenser her til efteråret, og det kan være svært at få et overblik over dem og finde ud af, hvad man skal anskaffe sig. Jeg gør dét, at jeg først og fremmest tænker på, hvad jeg har lyst til at gå i, og hvad der passer til min stil og garderobe – samt den givne situation jeg befinder mig i. Jeg bliver selvfølgelig meget inspiret af modemagasinerne og de forskellige modeblogs, men udplukker de tendenser, jeg synes passer til mig. Jeg hopper ikke på alle….

Det jeg tror på til efteråret, og som jeg har lyst til at hoppe i, er følgende:

RULAM er rigtig kommet frem. Og det vrimler med aviatorjakker med rulam. Særligt synes jeg Acnes aviatorjakke er rigtig fin, men eftersom jeg er på barselsdagpenge, er denne ikke en option. Så jeg er på jagt efter enten en rulamsvest eller jakke i mine genbrugsbutikker. Men jeg har på fornemmelsen, at jeg skal være meget heldig at finde en, der er brugbar.

MØRKEBLÅ er en farve, som jeg virkelig også tror på til efteråret. Jeg vil rigtig gerne anskaffe mig et par løse bukser med læg og/eller en mørkeblå blazer. Og så vil jeg selvfølgelig sætte et smalt kærnelæderbælte i taljen – det giver en rigtig flot kontrast til den blå farve.

MAXI kjoler og nederdele er jeg blevet helt vild med. Jeg bruger flittigt mit gulvlange jerseyrør, da det er så behageligt at have på i gravditeten. Men ligeså snart jeg kan komme til det, så skal jeg ud og købe mig både en maxinederdel og en maxikjole- eller cardigan. Maxikjoler – og nederdele passer rigtig godt til enten et par flade brune støvler eller et par grove wedges. Og med et bælte i taljen og en stor hat og crossover taske er man ready to go. Hvis man vil have et mere eksklusivt look, er det også en god idé at tage en lettere gennemsigtig silkeskjorte på til den gulvlange nederdel med en sexte bodystocking under. Det er bestemt også et look jeg vil gå efter her til efteråret.

CHUNKY STRIK i forskellige afskygninger kommer jeg også til at bo i. Store og vamset og med strømpebukser under. Igen et bælte i taljen – og her kan man sagtens være kreativ –  så man ikke ser for uformelig ud. Og så gerne et par ankelstøvler med hæl eller flade ballerinaer.

FLADE BOOTS OG CROSS-OVER TASKE er to ting, jeg også helt sikkert ser som et must til efteråret. Jeg har tidligere postet et par Shoe Biz brune støvler med en enkel lynlås. Og en cross-over taske er heller ikke til at komme uden om. Der er så mange forskellige, men den skal ikke være så stor. Jeg går særligt efter Marc Jacobs cross-over tasker.

RUSKIND OG LÆDER er med til at gøre et look eksklusivt. Jeg er mest på udsigt efter nederdele/pencilskirts i disse materialer. Og helst i sort, grå eller nudefarve. De må meget gerne gå til knæet og have en tæt pasform. Men hvis jeg falder over en fin lædertop, så er det også en mulighed. Jeg er vild med at kombinere disse materialer med fine silketoppe- eller skjorter.

BRÆNDTE FARVER er nok det helt store hit her til efteråret. Og jeg er faldet pladask for det, derfor er det på min håndplukkede liste. Det vil sige, at alle de ovennævnte beklædningsgenstande kan med fordel ankaffes i en brændt efterårsfarve såsom sennepsgul, rustfarve, bordeaux osv. En top eller cardigan er dog nok mit første valg.

Skriv et svar

